سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر واگن مترو یک میلیون یورو قیمت دارد


 

  • هر واگن مترو یک میلیون یورو قیمت دارد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی مولوی از خط 7 مترو با بیان این که در ماه‌های گذشته 10 ایستگاه مترو خط 7 تهران به بهره‌برداری رسید، گفت: ایستگاه بسیج و میدان صنعت به عنوان ایستگاه‌های اول و آخر خط 7 افتتاح شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده به تدریج ایستگاه‌های عبوری راه‌اندازی شوند؛ ظهر امروز، دوشنبه، نیز ایستگاه مولوی با حضور شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.

    وی با بیان این که ایستگاه مولوی در بافت قدیمی و تاریخی تهران و در مجاورت بازار بزرگ تهران و مولوی قرار دارد و دو بیمارستان نیز در محدوده این ایستگاه قرار دارند و به نظر می‌رسد استقبال خوبی از این ایستگاه شود، اظهار کرد: هم‌زمان با بهره‌برداری از این ایستگاه هواکش‌های مترو مولوی نیز که به صورت 100 درصد ایرانی ساخته شده است نیز افتتاح شد. و این در حالی است که راه‌اندازی آسانسورهای ایستگاه مولوی در راستای مناسب‌سازی ایستگاه برای معلولان نیز حداکثر تا دهه فجر نصب خواهد شد. اما سایر تاسیسات همچون پله‌برقی و غیره موجود است.

    مدیر عامل شرکت مترو با بیان این که برای ساخت این ایستگاه در 2 سال اخیر 150 میلیارد تومان هزینه شده است اظهار کرد: زیربنای این ایستگاه 21 هزار متر و عمق آن 26 متر است.

    امام با بیان این که امروز دو رام قطار نیز بهره برداری شد گفت: برای این دو رام قطار حدود 14 میلیون یورو هزینه شده است و به عبارتی باید بگویم هر واگن مترو یک میلیون یورو قیمت دارد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه مردم از لرزش‌های مترو در ساختمان‌هایشان تصریح کرد: ساکنان برخی مناطق از لرزش‌های حرکت مترو که در خانه‌هایشان حس می‌شود، گلایه دارند اما این شکایات معمولا در مورد ایستگاه‌های قدیمی است. در خط 6 و7 سعی کردیم تهمیدات لازم را جهت نزدیک کردن ارتعاشات به حد استاندارد انجام دهیم.