سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه احداث فرودگاه در ارس هموار شد


 

  • راه احداث فرودگاه در ارس هموار شد

    به گزارش همشهری، هیات دولت به پیشنهاد دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، محدوده منطقه آزاد تجاری– صنعتی ارس را افزایش داد. این هیات در جلسه دهم شهریور 1398 به پیشنهاد دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده واحده قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری– صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی و ماده واحده قانون توسعه محدوده منطقه آزاد ارس، محدوده منطقه آزاد تجاری– صنعتی ارس را به مساحت 71 هزار و 848 هکتار تعیین کرد. بر این اساس، محدوده منطقه مربوط به مساحت 71 هزار و 848 هکتار شامل محدوده جلفا- هادیشهر- مرند به مساحت 40 هزار و 194 هکتار، محدوده سیه‌رود- ایری به مساحت 332 هکتار، محدوده نوردوز به مساحت 567 هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت 5 هزار و 680 هکتار و محدوده قلی‌بگلو به مساحت 25 هزار و 75 هکتار معین می‌شود.

    پیش از این، وسعت محدوده منطقه آزاد ارس 51 هزار هکتار بود. «محمد حسن‌نژاد» نماینده مرند و جلفا در مجلس هم از ابلاغ این مصوبه به استانداری آذربایجان شرقی، فرمانداری‌های مرند و جلفا و منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: حذف و اصلاح تداخل محدوده مد نظر پیشنهادی سازمان منطقه مذکور برای توسعه با مرز منطقه حفاظت‌شده مراکان و پناهگاه حیات وحش کیامکی، حذف و اصلاح محدوده تداخلی مصوب منطقه یادشده در محدوده پارک ملی کنتال و پناهگاه حیات وحش کیامکی از جمله شرایط ذکرشده در این تصویب‌نامه هیات وزیران است.

    بخشی از اراضی مصوب این منطقه در محدوده شهر جلفا بر اساس توافقات قبلی به سازمان حفاظت محیط ‌زیست با نمایندگی صندوق محلی محیط ‌زیست ظرف یک ماه واگذار می‌شود. وی با اشاره به وضعیت فرودگاه پیشنهادی در این منطقه گفت: سازمان حفاظت محیط‌ زیست به همکاری با منطقه برای احداث فرودگاه در صورت تصویب گزارش ارزیابی آثار زیست‌محیطی پس از طی مراحل قانونی متعهد شده است.