سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رگبار باران در 13 استان کشور


 

  • رگبار باران در 13 استان کشور

    به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت‌: با گذر موج ضعیفی از کشور طی روز دوشنبه 22 مهر ماه به ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرقی کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

    وی با بیان این‌ که این شرایط در جنوب فارس و غرب هرمزگان نیز پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر سه‌شنبه 23 مهر ماه در جنوب و غرب فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از بعد از ظهر روز چهارشنبه 24 مهر ماه این شرایط در جنوب استان فارس، غرب هرمزگان و شمال بوشهر دور از انتظار نیست، تصریح کرد: از فردا تا اواخر هفته در سایر مناطق کشور جو پایدار است و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نوار شمالی کشور به طور نسبی دما افزایش پیدا می‌کند.

    به گفته ضیاییان، طی امروز 22 مهر ماه در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در این مناطق به ویژه در منطقه زابل در پی دارد.

    وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: استان تهران فردا 23 مهر ماه کمی ابری با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 23 درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه 24 مهر ماه نیز کمی ابری با افزایش دما با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 25 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.