سفارش تبلیغ
صبا ویژن

22 مهر؛ سرعت وزش باد در زابل 97 کیلومتر در ساعت است


 

  • 22 مهر؛ سرعت وزش باد در زابل 97 کیلومتر در ساعت است

    به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه روز دوشنبه 22 مهر ماه با بیان این مطلب افزود: امروز شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دارند که موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شده است. بنابراین علاوه بر رانندگان، بیماران قلبی، کودکان، سالمندان و حتی افراد عادی هم از تردد در فضای باز تا حد امکان خودداری کنند.

    وی به کاهش دما در نقاط مختلف کشور به ویژه نوار شمالی اشاره کرد و گفت: صبح دوشنبه از نظر دمایی، صبح خنکی را در نیمه شمالی کشور داشتیم. همچنین روز گذشته علاوه بر کاهش 16 درجه‌ای دما در بجنورد شاهد کاهش 8 درجه‌ای دما در سمنان، 6 درجه مشهد، 6 درجه قزوین، 5 درجه زنجان، قم، همدان، سنندج و تبریز 4 درجه‌ای در این ساعت از روز بوده‌ایم.

    این کارشناس هواشناسی در ادامه گفت: امروز بعد از ظهر ارتفاعات البرز مرکزی مانند شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی مانند مناطقی از لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

    نقشینه ادامه داد: احتمال وقوع این شرایط در جنوب فارس و غرب هرمزگان وجود دارد و فردا بعد از ظهر نیز جنوب و غرب فارس، بوشهر و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده خواهند داشت و بعد از ظهر این شرایط در شمال بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان رخ خواهد داد.

    کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا آخر این هفته آسمان بیشتر نقاط کشور صاف و جو آرام خواهد بود، نوار شمالی افت دما داشت اما از فردا شاهد افزایش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

    • احتمال بارش برف در ارتفاعات تهران

    نقشینه افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال بارش پراکنده را به ویژه در شب خواهد داشت، برای جنوب استان تهران نیز احتمال رخداد باد و گرد و خاک وجود دارد و در ارتفاعات پایتخت مانند فیروزکوه و دماوند احتمال بارش برف وجود دارد.

    وی گفت: کمینه دمای امروز مهرآباد 14 درجه بالای صفر و شمیرانات نیز 14 درجه بوده است که بیشینه دمای امروز این مناطق به ترتیب 22 و 21 درجه بالای صفر می‌شود. تهران از فردا روند افزایشی دما خواهد داشت طوری که فردا سه‌شنبه 23، چهارشنبه 25 و پنجشنبه 26 درجه بالای صفر می‌رسد، کمینه دمای امروز فیروزکوه 3 درجه بالای صفر بود از این رو احتمال بارش برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

    کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اردبیل با دمای 2 درجه بالای صفر، زنجان و بجنورد 3، همدان و تبریز 5، کرمان، شهرکرد و ارومیه 6 به ترتیب خنک‌ترین و اهواز با دمای 39 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.