سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 هزار هکتار از اراضی کشور مالچ‌پاشی می‌شود


 

  • 12 هزار هکتار از اراضی کشور مالچ‌پاشی می‌شود

    به گزارش ایرنا، فرهاد سرداری مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: این اقدامات برای مقابله با بیابان‌زایی و در استان‌های کرمان، خوزستان، هرمزگان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های جنوبی و رضوی انجام می‌شود.

    وی افزود: در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی 293 میلیارد تومان اعتبار جهت مقابله با آثار مخرب ریزگرد به سازمان جنگل‌ها اختصاص داده شده است. این میزان اعتبارات برای انجام 24333 هکتار عملیات نهال‌کاری، 24450 هکتار عملیات مدیریت روان‌آب، 35900 هکتار اقدامات آبیاری و مراقبت از نهال‌کاری، 2200 کیلومتر احداث بادشکن زنده، 80 کیلومتر بادشکن غیر زنده، 110 هزار هکتار مدیریت چرا، 249 هزار هکتار قرق و 1600 کیلومتر تله رسوب‌گیر در استان‌های بیابانی اجرایی می‌شود.

    سرداری اضافه کرد: سازمان جنگل‌ها خود را مکلف به انجام ابلاغیه دولت برای مقابله با گرد و غبار می‌داند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس اعتباری است که سازمان برنامه و بودجه برای آنان تعیین کرده است.

    وی عملکرد سازمان جنگل‌ها در حوزه بیابان‌زدایی را با توجه به میزان اعتبارات موجود، قابل توجه خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزشمندی در زمینه مقابله با پدیده بیابان‌زایی دارد.

    مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه علیرغم دارا بودن تجربیات در زمینه مقابله با بیابان‌زایی خود را بی‌نیاز از تکنیک و دانش دیگر کشورها نمی‌دانیم، به تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بخش تحقیقاتی گاتسو در کشور چین و بخش تحقیقاتی دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در سال جاری از تجربیات کشور چین که در بخش بیابان‌زدایی موفقیت قابل توجهی کسب کرده است، در راستای انجام پروژه مقابله با گرد و غبار و بیابان‌زدایی در ایران استفاده می‌شود.